شنوایی بازار محصول خرده فروشی عمده فروشی

شنوایی: بازار محصول خرده فروشی عمده فروشی اخبار اقتصادی و بازرگانی

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری بلد نیستیم شاد باشیم!

درست است که با بازی در سریال «بزنگاه» ساخته رضا عطاران، بین عموم مردم به شهرت رسید ولی پرور سال‌هاست در تئاتر فعالیت دارد و نقش‌های خوبی را بازی کرده و آثار متف

بلد نیستیم شاد باشیم!

بلد نیستیم شاد باشیم!

عبارات مهم : تئاتر

درست است که با بازی در سریال «بزنگاه» ساخته رضا عطاران، بین عموم مردم به شهرت رسید ولی پرور سال هاست در تئاتر فعالیت دارد و نقش های خوبی را بازی کرده و آثار متفاوتی را به عنوان کارگردان روی صحنه برده است.

او سال گذشته در بخش استندآپ کمدی به همراه خواهر و دوستش به برنامه خندوانه آمد و نظر خیلی ها را جلب کرد.

این بازیگر در یکی از پست های اینستاگرامش نوشت که بعضی از فالوئر هایش جهت او کامنت و خبر می گذارند که آیا جراحی قشنگی و آرایش نمی کند! پرور دراین باره هم در اینستاگرامش و هم در مصاحبه با رسانه ها تاکید کرد که صورت خدادادی اش را دوست دارد و نمی خواهد آن را دستکاری کند! پرور این روزها نمایش هایلایت را در حال اجرا دارد، متن نمایش را با همکاری ریحانه حسن زاده نوشته و علاوه برکارگردانی، یکی از نقش ها را هم بازی می کند.

داستان نمایش هایلایت در یک آرایشگاه خانمانه روایت می شود و زن هایی که به این آرایشگاه می آیند از خانواده و رابطه خود با همسرشان می گویند؛ رابطه هایی که چنگی به دل نمی زند و نشان می دهد پای بست خانواده ها چندان محکم نیست! با پرور راجع به چگونگی گزینش موضوعی که چالش های خانواده های امروزی را بیان می کند همصحبت شدیم.

چطور شد جهت نمایش هایلایت سراغ عنوان خانواده ها و چالش هایی که با آن روبه رو هستند، رفتید؟
اطرافم پر است از آدم هایی که در زندگی خانوادگی احساس خوش حالی و رضایت نمی کنند! همین عنوان باعث شد تا روی این عنوان حساس شوم که آیا چنین اتفاقی رخ داده هست. با همکاری زن حسن زاده تقریبا با 70 زوج به صورت مستقیم و غیرمستقیم صحبت کردم و متوجه شدم که زیربنا درست چیده نشده و به همین علت حال خانواده ها و زن و شوهرها خوب نیست. ولی جهت این که قصه تلخ نشود به لوکیشنی فکر کردم که بتوانم در آن کمدی خلق کنم و در نهایت به پیشنهاد زن سمیه شوقی، لوکیشن آرایشگاه خانمانه را گزینش کردیم. در این مکان زن ها بدون این که یکدیگر را بشناسند، راحت قصه زندگی خود را جهت هم تعریف می کنند. هایلات چند روایت خانمانه از خانواده هست. در این نمایش نه قضاوت کرده ام و نه راهکاری بلدم که ارائه کنم و بگویم از آن استفاده کنید، فقط آیینه ای گذاشته ام و بعضی زندگی ها را در آن منعکس کرده ام. در این آیینه می بینیم که خانواده ها شرایط خوبی ندارند و باید هر کسی راهی جهت نجات خود پیدا کند.

در تحقیقی که انجام دادید چه عواملی پیدا کردید که خانواده ها را به برزخ کشانده است؟
عدم خوشحالی! خوش حالی غایب مهم زندگی هاست. در یکی از دیالوگ های نمایش یکی از شخصیت ها می گوید: ما از صبح تا شب کار می کنیم که از زندگی لذت ببریم، ولی هیچ کدام ما خوشحال نیستیم!

ما بلد نیستیم شاد زندگی کنیم یا خوشحالی را در جاهای اشتباه جست وجو می کنیم؟
این که چقدر به ما یاد می دهند شاد زندگی کنیم یک عنوان هست، ولی آنچه جهت من مهم بود این است که ما چقدر بلدیم با همین چیزهایی که داریم، شاد زندگی کنیم ! من می توانم با یک ماشین مدل پایین هم کلی لذت ببرم، ولی این خوشی و لذت را از خودمان دریغ می کنیم، چون در حسرت داشتن ماشین مدل اوج هستیم و منتظریم آن را به دست بیاوریم !

یعنی زیاد ه خواهی باعث شده است غمگین و بعضی اوقات ناسازگار باشیم؟
اسمش را زیاده خواهی نمی گذارم! ذات بشر این گونه است که هیچ وقت قانع نیست! ما باید تلاش کنیم به عالی ترین ها دست پیدا کنیم، این صفت بدی نیست ولی زمانی باعث عذاب ما می شود که نمی گذارد از داشته هایمان لذت ببریم! انسان با امید به دست یافتن به شرایط بهتر تلاش می کند، ولی نباید اجازه دهیم حسرت جای امید را بگیرد و زندگیمان را تلخ کند.

دختران ما معمولا با این تفکر بزرگ می شوند که باید مردی از راه برسد و آنها را خوشبخت کند، در حالی که بهتر این است آنها خودشان قهرمان زندگی ارزش باشند و به همسر به عنوان همراه و یاور نگاه کنند، در نمایش هایلایت به این عنوان هم توجه کرده اید؟
اشاره هایی به این عنوان دارم که باید هر کسی خودش دست به زانویش بگیرد و بلند شود، ولی در این نمایش هیچ سبک و سیاقی را نقد نمی کنم، فقط چند برش از زندگی های متفاوت را نشان می دهم. زیاد دوست دارم که بیننده هایلایت به قصه شخصیت ها فکر کرده و با آنها همذات پنداری کند.

تئاترهایی که به عنوان خانواده و روابط بین زن و شوهرها می پردازد توانایی این را دارد که در منزل فرهنگ محله ها و فرهنگسراها روی صحنه برود، آیا از این توانایی کمتر استفاده می شود؟
این اتفاق نمی افتد چون بودجه ای جهت این قبیل کارها در نظر گرفته نمی شود. تئاتر دو سه سالی است که در پایتخت کشور عزیزمان ایران تقریبا از مهجوری به در آمده آن هم به مدد فعالیت بخش شخصی در تئاتر هست. خیلی مشتاقم تئاترهایم را در شهرستان ها روی صحنه ببرم ولی بودجه نیست!

اما معاونت فرهنگی شهرداری می تواند از این گونه آثار حمایت کند. شما مطالبه ای در این زمینه از شهرداری داشته اید؟
پیشنهاد اجرا در منزل های فرهنگ و فرهنگسراها خیلی خوب است ولی من به عنوان فعال حوزه تئاتر نمی توانم چنین پیشنهادی را بدهم یا دنبال اجرایی کردن آن باشم. این را مسئولان فرهنگی و هنری باید پیگیری کنند. متاسفانه تئاتر در سبد فرهنگی و اقتصادی خانواده های ایرانی جایی ندارد! حتی قشر فرهیخته هم دوست ندارد جهت تماشای تئاتر هزینه کند و زیاد دوست دارد با بلیت مهمان به دیدن یک نمایش برود! عموم مردم که جای خود دارند. در حالی که در تئاتر می توان خیلی از مباحث و پرسشها خانوادگی و اجتماعی را بیان کرد و مردم را به فکر واداشت. ولی هیچ مسئولی روی این عنوان حساسیتی ندارد و تلاش نمی کند، حتی اگر مورد نیاز است خانواده ها را با بسته های تشویقی به تماشای تئاتر ترغیب کند.

بلد نیستیم شاد باشیم!

جام جم آنلاین

واژه های کلیدی: تئاتر | زندگی | نمایش | خانواده | آرایشگاه | اخبار فرهنگی و هنری


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs